43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Прогресу,7
 
 
Департамент фінансів
Волинської обласної державної адміністрації
 
 
[ Вітаємо Вас на нашому оновленому веб-сайті. Всі зауваження, побажання та пропозиції по роботі веб-сайту надсилайте на електронну адресу post@gfin.voladm.gov.ua ]
 
 
Курси валют

Курс доллара     Погода в Луцке
Голосування
Чи задоволені Ви рівнем своїх доходів?
Заява департаменту фінансів облдержадміністрації щодо виконання обласного бюджету на 2019 рік

 Щодо інформації на сайті обласної ради про звернення до Міністерства фінанів України про ініціювання притягнення директора департаменту фінансів облдержадміністрації до дисциплінарної відповідальності та про подання обласною радою позовної заяви щодо нібито неправомірних дій департаменту фінансів облдержадміністрації по організації виконання рішення Волинської обласної ради "Про обласний бюджет на 2019 рік" департамент фінансів облдержадміністрації заявляє про наступне.

 Згідно з Конституцією України, Бюджетним кодексом України та Законом України «Про місцеві державні адміністрації» обов'язки зі складання і подання на затвердження обласній раді проекту обласного бюджету, а також забезпечення його виконання покладено на обласну державну  адміністрацію. Проект бюджету при цьому згідно з законодавством складається на підставі бюджетних запитів головних розпорядників коштів і перед розглядом обласною радою має бути схваленй облдержадміністрацією. Відповідно до законодавства обласні ради затверджують обласні бюджети.

 Обласною радою прийнято рішення про бюджет без урахування такого розподілу повноважень між гілками влади. При цьому, недотримання установленого порядку розгляду і ухвалення обласного бюджету спричинило цілу низку порушень чинного бюджетного законодавства.

 Так, рішенням «Про обласний бюджет на 2019 рік», усупереч вимогам статті 75 Бюджетного кодексу України, окремим головним розпорядникам коштів обласного бюджету, у тому числі і обласній раді, встановлені бюджетні призначення, які відсутні у бюджетних запитах відповідних розпорядників.

 У порушення статті 91 Бюджетного кодексу України, передбачені асигнування на реалізацію регіональних програм за відсутності відповідних заходів у таких програмах або з перевищенням обсягу фінансового ресурсу, встановленого на 2019 рік програмою.

 В окремих випадках не дотримано вимоги наказу Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793 щодо застосування бюджетної класифікації видатків. Зокрема, проголосовані на пленарному засіданні обласної ради зміни до планових призначень управління культури, з питань релігій на національностей облдержадміністрації, всупереч Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, відображені не за належним кодом класифікації.

 Крім цього, є і інші випадки невідповідності опублікованого рішення ради змісту проголосованих змін до проекту обласного бюджету, поданого обласною державною адміністрацією. Для прикладу, на сесії голосувалась пропозиція про спрямування кредитів на житлове будівництво на селі, тоді як в оприлюдненому документі ці кошти спрямовані на утримання фонду, який надає такі кредити, всупереч ухваленій радою програмі.

 Відповідно до статті 78 Бюджетного кодексу України, виконання місцевого бюджету здійснюється за помісячним розписом, що затверджується керівником фінансового органу. Нормами цієї ж статті Кодексу установлено, що до затвердження розпису місцевого бюджету затверджується тимчасовий розпис місцевого бюджету на відповідний період.

 Відповідно до згаданої вище норми департаментом фінансів облдержадміністрації сформовано та затверджено тимчасовий розпис обласного бюджету на перший квартал 2019 року.

 Зважаючи на позов обласної державної адміністрації до Волинського окружного адміністративного суду про визнання незаконним та скасування рішення Волинської обласної ради від 20 грудня 2018 року № 22/13 „Про обласний бюджет на 2019 рік", на підставі статті 78 Бюджетного кодексу України, за дорученням голови обласної державної адміністрації, виконання обласного бюджету за тимчасовим розписом у січні - лютому обумовлено необхідністю недопущення у подальшому порушень бюджетного законодавства за фактами, наведеними у позовній заяві. Про факти, що підтверджують неможливість затвердження постійного розпису обласного бюджету на 2019 рік, який відповідатиме бюджетним призначенням, що встановлені рішенням обласної ради від 20 грудня 2019 року № 22/13 „Про обласний бюджет на 2019 рік", Волинську обласну раду проінформовано листом голови обласної державної адміністрації від 24.01.2019 № 510/50/2-19.

 Дії департаменту фінансів облдержадміністрації спрямовані виключно на недопущення бюджетних правопорушень при організації виконання обласного бюджету. З урахуванням зазначеного, капітальні видатки, кредитування та інші суперечливі напрями витрат, зазначені у позові, на перший квартал не планувалися. Відповідні видатки можуть плануватись у наступних періодах поточного року, враховуючи розгляд у суді позовної заяви. Слід зазначити, що витрати капітального характеру з обласного бюджету за рахунок власних доходів протягом попередніх років, як правило, у І кварталі також не здійснювались у зв'язку з необхідністю виготовлення, коригування та проведення експертизи проектно-кошторисної документації, здійснення підготовчих робіт до проведення капітальних видатків.

 При складанні тимчасового розпису обласного бюджету департаментом фінансів облдержадміністрації дотримані вимоги Закону України „Про Державний бюджет України на 2019 рік" та показники розпису державного бюджету у частині здійснення капітальних видатків за рахунок цільових трансфертів з державного бюджету. Для прикладу, на виконання інвестиційних проектів в рамках реформування регіональних систем охорони здоров'я для здійснення  заходів з виконання спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку
проекту "Поліпшення охорони здоров'я на службі у людей" на перший квартал спрямовано 63,6 млн грн ресурсу з державного бюджету.

 Департаментом забезпечується безперебійне фінансування соціальних виплат, видатків на заробітну плату працівників установ бюджетної сфери, інших захищених статей бюджету, витрат з поточного утримання бюджетних закладів та реалізацію соціально важливих регіональних програм. 

 Так, за даними оперативного обліку у січні цього року з рахунків загального фонду обласного бюджету перераховано головним розпорядникам коштів обласного бюджету та бюджетам районів, міст і об'єднаних територіальних громад, відповідно до зареєстрованих в органах держказначейства зобов'язань, 533,6 млн грн, в тому числі на заробітну плату, енергоносії інші захищені статті витрат - 445 млн гривень.

 Щодо фінансування окремих програм у сфері соціального захисту населення, повідомляємо, що на реалізацію Регіональної цільової програми соціального захисту населення на 2019-2022 роки у частині надання матеріальної грошової допомоги громадянам області, у першому кварталі цього року за КПКВК МБ 0813242 „Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено 1,2 млн гривень. 12 лютого 2019 року відбулося засідання комісії облдержадміністрації з питань надання матеріальної допомоги громадянам області, на якому прийнято рішення про виплату такої допомоги 89 громадянам області на загальну суму 205 тис гривень. Так, за результатами розгляду надано матеріальну грошову допомогу на лікування онкохворим, учасникам АТО, сім'ям загиблих учасників АТО, особам з інвалідністю, пенсіонерам, малозабезпеченим родинам.

 Стосовно фінансування видатків на придбання медикаментів, то на І квартал 2019 року передбачено 1,4 млн грн, з яких у січні профінансовано 390 тис гривень. Крім того, забезпечено фінансування управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації цієї статті витрат за рахунок коштів медичної субвенції відповідно до плану використання коштів. На січень - березень 2019 року на реалізацію Регіональної програми запобігання та лікування серцево-судинних захворювань "Волинькард" на 2018-2020 роки заплановано 180 тис гривень.

 Враховуючи тиск представників обласної ради та окремих депутатів на департамент у засобах масової інформації, подання заяв до правоохоронних органів про нібито вчинення посадовими особами департаменту злочинів, тиск на судову гілку влади через звернення на сайті ради, департамент фінансів облдержадміністрації 12 лютого цього року (лист за № 334/1/1-18/2-19 додається) звернувся до обласної ради з проханням невідкладно надати відповіді на конкретні питання, які мають бути вирішеними для складання розпису обласного бюджету на 2019 рік.   

 При цьому, звернено увагу ради на необхідність вирішення питання порядку виконання бюджету за суттєво зменшеними показниками на утримання обласного перинатального центру і фізичної культури і спорту, порядку виконання бюджету за витратами, які включені до бюджету всупереч результатам голосування, щодо планування у розписі обласного бюджету витрат, що потенційно призведуть до вчинення бюджетних правопорушень як департаментом, так і керівниками бюджетних установ.

 Нажаль, до сьогодні обласною радою відповіді на такі питання так і не надано. Натомість у день отримання згаданого листа департаменту посадовими особами обласної ради направлено звернення до Міністерства фінанів України про ініціювання притягнення директора департаменту фінансів облдержадміністрації до дисциплінарної відповідальності та подано позов щодо нібито неправомірних дій департаменту фінансів облдержадміністрації по організації виконання рішення Волинської обласної ради "Про обласний бюджет на 2019 рік".

 Інформуємо, що обласною державною адміністрацією повідомлено Міністерство фінансів України про ситуацію з прийняттям обласного бюджету на 2019 рік ще 29 грудня минулого року. Відповідно до вимог законодавства Міністерству фінансів надіслане рішення Волинської обласної ради "Про обласний бюджет на 2019 рік" та копія позовної заяви облдержадміністрації до суду.

 Щодо організації виконання обласного бюджету на 2019 рік повідомляємо, що з метою недопущення зупинення фінансування витрат обласного бюджету, департаментом 15 лютого цього року розпочато роботу щодо погодження паспортів бюджетних програм головних розпорядників коштів. 18 лютого 2019 року головним розпорядникам коштів направлено лімітні довідки для складання розпису обласного бюджету на 2019 рік та подання його до кінця лютого цього року до органів Держказначейства.

 Разом з тим, департамент фінансів облдержадміністрації очікує на відповідь обласної ради щодо питань, які були порушені обласною державною адміністрацією та департаментом у зазначених вище зверненнях. Адже рішення від 20 грудня 2018 року № 22/13 „Про обласний бюджет на 2019 рік" було прийняте у „редакції" постійної комісії з питань бюджету, фінансів та цінової політики та доопрацьоване апаратом обласної ради.

 

Листування до звернення ДФ  

 
 
   
 
 
Веб-студія Терен Волинська обласна державна адміністрація Веб-портал органів виконавчої влади Інтернет-представництво Президента України